Försäljningsvillkoren gäller mellan köparen och säljaren vid köp av varor i nätbutiken www.dermashop.se.
GILTIGHET FÖR FÖRSÄLJNINGSVILLKOR
1) Försäljningsvillkoren gäller mellan köparen och säljaren – webbutik dermashop.se eller Axmer Group AB (registreringskod: 559368-3211, e-post: info@dermashop.se, adress: Göteborg) – vid köp av varor i nätbutiken www.dermashop.se.
2) Utöver dessa villkor regleras de rättsförhållanden som uppstår vid köp av produkter från axmer.ee onlinebutik av lagen om skyldigheter (nedan VÕS), konsumentskyddslagen (nedan kallad TKS) och annan gällande lagstiftning i kungariket Sverige.
3) Webbutiken dermashop.se förbehåller sig rätten att göra ändringar i försäljningsvillkoren. De nämnda ändringarna återspeglas på webbplatsen www.dermashop.se.
PRISINFORMATION
1) Varje vara har ett angivet inköpspris. De beställda varorna skickas enligt prislistan från Omniva eller Itella Smartpost paketmaskintjänstleverantör. Läs mer om leverans i punkt 6 och på undersidan ”Leverans”.
2) Om beställningen har gjorts innan försäljningsvillkoren eller priserna har ändrats, ska de rättsliga förhållandena mellan köparen och dermashop.se nätbutik vara föremål för de villkor som gällde vid tidpunkten för beställningen.
3) Webbutiken dermashop.se förbehåller sig rätten att göra ändringar i försäljningspriserna. De nämnda ändringarna återspeglas på webbplatsen www.dermashop.se.
4) Alla priser anges i svenska kronor.
BETALNINGSMETODER
1) I webbutiken dermashop.se är det möjligt att betala med Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank och PocoPay banklänkar.
2) Alla betalningar görs och dras från betalarens konto i svenska kronor.
3) Banklänkbetalningar förmedlas av Maksekeskus AS på basis av avtal.
4) Webbutiken är personuppgiftsansvarig. Webbutiken överför de personuppgifter som behövs för att göra betalningar till den auktoriserade processorn Maksekeskus AS
BESTÄLLNINGSFORMATION
1) Lägg önskade produkter i varukorgen.
2) För att slutföra beställningen, klicka på länken ”Gå till betalning” i kundvagnen.
3) Fyll i de obligatoriska datafälten på beställningsregistreringssidan korrekt, eftersom korrektheten av den information som tillhandahålls gör att varorna kan levereras snabbt och utan problem, och senare, om nödvändigt, för att lösa tvister och anspråk. Vid registrering av ett kundkonto skickas information om det till den e-postadress som anges i uppgifterna.
4) Innan du gör en beställning, läs försäljningsvillkoren och bekräfta att du har gjort det och godkänner dem. Lägg din beställning genom att trycka på lämplig knapp.
5) Du kommer att se en faktura som kräver betalning. Du kan se det när som helst genom att logga in på ditt kundkonto. Fakturan skickas även till den mailadress som anges i kundens uppgifter.
6) Beställningar som görs i webbutiken hanteras på vardagar (mån-fre kl 10:00-16:00). Om beställningen görs efter kl 15:00 på en fredag kommer beställningen att behandlas nästa arbetsdag.
EFFEKTIVITET AV FÖRSÄLJNINGSAVTAL
1) I och med köpeavtalet för varor åtar sig nätbutiken dermashop.se att i framtiden överlämna befintliga varor eller varor som nätbutiken dermashop.se förvärvar till köparen och att göra det möjligt för dem att överlämnas till köparen. Köparen förbinder sig att betala nätbutiken dermashop.se det belopp som framgår av fakturan för varan och att ta emot varorna.
2) Försäljningsavtalet träder i kraft efter att köparens betalning har mottagits på bankkontot hos nätbutiken www.dermashop.se.
LEVERANS
1) Varor skickas inom Sverige och till Norge, Danmark och Finland.
2) Efter genomfört köp (säljkontraktet träder i kraft) garanterar dermashop.se nätbutik att beställningen levereras till köparen och överlämnar den till säljarens logistikpartners för transport.
3) Varor levereras på 3-6 arbetsdagar i genomsnitt. I undantagsfall är den maximala leveranstiden upp till 45 kalenderdagar.
4) Leveranstiden som visas i nätbutiken börjar från det ögonblick beställningsbeloppet har mottagits på bankkontot hos nätbutiken dermashop.se.
5) För att leverera varan utan dröjsmål måste du vara noggrann och tillhandahålla korrekta och giltiga uppgifter när du anger leveransdata vid beställning.
6) Nätbutiken dermashop.se ansvarar inte för förseningen i leveransen av varorna om varorna har överlämnats till logistikpartnerna i tid, utan förseningen i leveransen beror på omständigheter som nätbutiken dermashop.se inte kunde påverka eller förutse.
7) Leveranssätt – varorna levereras till Omniva eller Itella Smartpost paketautomat som köparen väljer.
Beställning av varor till Omniva paketautomat – 30 kr
När paketet kommer skickas ett sms till paketautomaten som visar paketautomatens plats och dörrkoden.
Mer information: www.omniva.com.
Beställning av varor till Smartpost paketautomat – 33 €
När paketet kommer skickas ett sms till paketautomaten som visar paketautomatens plats och dörrkoden.
Mer information: www.smartpost.com.
RÄTT TILL ÅTERKOMMANDE
1) Efter att ha mottagit beställningen har köparen rätt att frånträda avtalet som ingåtts i e-butiken inom 14 dagar. Om varorna är skrot eller inte stämmer överens med produktbeskrivningen i dermashop.se webbutik, betalar dermashop.se webbutik returkostnaderna. Öppnade paket kan inte returneras.
I händelse av frånträde från kontraktet betalar dermashop.se den ursprungliga leveranskostnaden relaterad till returen av varorna.
2) Vid mottagande av varorna och innan fraktdokumentet undertecknas måste köparen försäkra sig om att paketen är intakta. Senare anspråk kommer inte att tillgodoses. Den returnerade varan ska vara oanvänd, komplett och i originalförpackning. Förpackningen får inte öppnas, gå sönder eller skadas. För att försäkra sig om varans beskaffenhet, egenskaper och funktion ska köparen hantera och använda varan endast som han normalt skulle få göra i butiken.
3) För att returnera varan ska ett ångerbesked från köpet av varan lämnas som kan lämnas i fri form till e-postadressen info@dermashop.se inom 14 dagar från mottagandet av varan på senast.
4) Köparen ska returnera varan till dermashop.se nätbutik efter inlämnande av ansökan eller inom 14 dagar efter det, alternativt bevisa att han har överlämnat varorna till logistikföretaget under nämnda period.
5) Nätbutiken dermashop.se returnerar det belopp som betalats för varorna till köparen omedelbart, dock senast efter 14 dagar.
OTROLIG KRAFT
1) Nätbutiken dermashop.se ansvarar inte för skador som orsakats köparen eller försening i leveransen av varan om skadan eller förseningen i leveransen av varan beror på omständigheter som nätbutiken dermashop.se skulle kunna inte påverka eller förutse.
ANSVARSFÖRFARANDE
1) För de produkter som säljs av nätbutiken dermashop.se gäller den två veckor långa fristen för att lämna in en reklamation, enligt 218 § andra stycket i skattelagen.
2) Om ett fel visar sig ska köparen göra reklamation till dermashop.se nätbutik inom två veckor från det att felet uppträtt, bifoga den faktura på grundval av vilken köpet av varan betalades.
3) Webbutiken dermashop.se ansvarar inte för:
– för defekter på produkten på grund av köparens fel, som har uppkommit till följd av att produktens bruksanvisning åsidosatts, felaktig eller icke ändamålsenlig användning och förvaring av produkten;
– för normalt slitage av produkten.
4) Vid produktavvikelse eller defekter ska köparen skicka reklamation till e-postadressen info@dermashop.se, där namnet på den som lämnat beställningen, kontakttelefonnummer, ordernummer och en exakt beskrivning av produktens bristande överensstämmelse eller defekt anges.
5) Alla reklamationer kommer att granskas och köparen kommer att kontaktas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter mottagandet av reklamationen.
KÖPARENS RÄTT ATT ANSÖKA TILL EUROPEISKA UNIONENS KONSUMENTTVISTLÖSNINGSPLATTFORM
1) Om köparen har klagomål på webbutiken ska de skickas till e-postadressen info@dermashop.se.
2) Om köparen och nätbutiken inte kan lösa tvisten genom överenskommelse kan köparen överklaga till Konsumenttvistnämnden. Du kan bekanta dig med de processuella villkoren och skicka in en ansökan på konsumentskyddsnämndens webbplats HÄR. Konsumenttvistnämndens behörighet är att lösa tvister som uppstår i det avtal som ingåtts mellan köparen och nätbutiken. Granskning av köparens reklamation av kommissionen är kostnadsfri.
3) Köparen kan vända sig till EU:s plattform för lösning av konsumenttvister.